26 Ocak 2018 Cuma

İnci - John Steinbeck (Tanıtım, Yorum ve Alıntılar)




2018 Okuma Planımı kısa süre önce paylaşmıştım.Keskin kurallardan hoşlanmadığım için 5-6 kategori belirledim aylık olarak. Her ay her kategoriye uygun bir kitap okuma gibi bir planım var. Bu kategorileri tamamladığım sürece kalan zamanda dilediğim kitabı okuyacağım. Buda bana istediğim özgürlüğü sağlayacak. :)



Bu ayın Klasikler bölümü için John Steinbeck ten İnci kitabını seçtim.Fareler ve İnsanlar kitabını okuyup, yazarın hepimizin bildiği fakat görmezden geldiğimiz insanlığın en acımasız yönlerini hikaleyiş biçimi çok hoşuma gitmişti. Bu kitap 100 sayfa olduğu için bir günde bitti.




Konusuna gelecek olursak, geçimini midye toplayıp, inci bulmaya çalışarak geçinen, samandan evlerde yaşayan yerli halkın hikayesi. Zengin kesim tarafından ikinci sınıf insan muamelesine bile layık görülmeyen bu yerli halktan birinin çok büyük bir inci bulmasıyla bütün aç kurtlar kulaklarını dikip, dikkat kesiliyor. Kitap kısa olduğundan daha fazla bahsetmeyeceğim. Mesele fayda sağlamak olduğunda insanlığın ne denli alçalabileceğini, dün tükürdüğü yüze bugün öpücükler kondurmak konusunda hiçbir sakınca görmeyen en utanç duyacağımız yanlarımızı sorgulatıyor. 





Ve bir kez daha şu gerçeğin altını çiziyor yazar;

-Doymayan fakirlerimizin karnı değil, zenginlerimizin gözü.


2 yorum:

  1. John Steinbeck benim de sevdigim yazarlardan. Daha once Cennet Cayirlari ve Fareler ve insanlar i okumustum. Inci nin konusunu da cok begendim. Bilgilendirme icin tesekkurler...

    Bu arada ben de bloguma beklerim.
    gokyuzunebakarkenuyuyakalmisim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fareler ve İnsanlar kitabını ben de okudum ama Cennet Çayırlarını henüz okumadım. Yazarın insanlığın en acımasız yönlerini hikaleyiş biçimi çok özgün. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...