29 Kasım 2017 Çarşamba

Kan ve Tuz - Kim Liggett (Tanıtım ve Yorum)




Kızımız Ash, uzun zamandır bacaklarından tavana asılmış ölü kizlar görmekte. Lise mezuniyetinin ardından bir yıl ülkeyi gezmek istediğini iddia etse de, asıl niyeti soyunu araştırıp, bu ölü kızları ve o korkunç kabusları neden gördüğünü öğrenmek istemesi. Çünkü farklı bir babadan olan erkek kardeşinin böyle bir sorunu yok ve annesi kendisine hiçbir şey anlatmamakta kararlı. Annesine normal bir insan demek, kesinlikle büyük bir hata olur. Zengin müşterileri için kişiye özel kokular yaparak para kazanan annesi, Kızılderili soyundan gelmekle birlikte, belli zamanlarda bedenine çizdiği şekilleri Ash ten yapmasını istemektedir. Bir gün kütüphanede karşılaştığı o tuhaf kadının verdiği siyah kurdele Ash in hayatında yeni bir süreç başlatır. Soyunun nereye dayandığını öğrendikten sonra yollara düşer. Belki de keşke bilmeseydim diyebileceğin sırları öğrenmek için şeytanın inine girmeye var mısın? Peki sevdiklerini korkunç kabuslarindan koruyabilir misin? Bazen sevdiklerini korumak için onların canını yakman gerekir.


Kitap 6-7sayfalik bölümler halinde olduğundan, her bölüm olay yarıda kalmış gibi hissettirdi. Şu an 91 deyim neredeyse hiçbir şey öğrenemedim. Neler olduğuna dair hiçbir fikrim yok. (Kitap bitti) Bölümlerin daha uzun ve detaylı olmasını isterdim. Kitabın başında ilk olarak  Katia nin başına gelenler ve Quivira tarihi hakkında bilgilendirme bölümü olması gerektiğini düşünüyorum. Bütün o gizem, her bölümde çay kaşığıyla servis edilen gerçekler ve Quivira soyunun tarihi, kurgunun seline kapilmayi bir hayli zorlaştırıyor.
Tahmin edilebilir bir kurgusu var. Bazı şeyler ise açıklama getirilmeden öyleyce ortada bırakıldı. Mesela ben Ash in mısır tarlasında uyandığı gece neler olduğunu merak ediyorum. Beth in nasıl delirdiğini merak ediyorum. Acaba tarih kitaplarında ne gördü ki, bu hale geldi-getirildi. Serinin ikinci kitabı Kalp ve Kül sanırım 2018 de çıkacakmış. Okur muyum, bilmem.




Spoiler alart!
Katia nin bir Taşıyıcı aradığını öğrendiğim andan itibaren bu kişinin Ash olduğunu anlamıştım. Ve Dane den başından beri hoşlanmamıştım ve şüphelenmiştim. Kitapta sevdiğim karakterler Ash in erkek kardeşi ve Beth oldu. Ash in erkek kardeşinden yeterince bahsedilmedi. Ayrica Quivira kabilesinin yetkilisi yada lideri yaşlısı -adını siz koyun- yok mu, kimse ilgilenmedi Ash ve kardeşiyle. Bütün kabile geçmişini deli bir kızdan öğrendiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...