21 Temmuz 2017 Cuma

Calmity - Brandon Sanderson





İlk iki kitabı okumadan bu yazıyı okumayın! İlk kitabın tanıtımı işte burada. İkincisini yazmadım.

Uyarımızı yaptığımıza göre artık başlayabiliriz.

Hatırlarsanız ikinci kitap bir hayli ilginçti ve okuyucuyarı bol bol şaşırttı. Calamity nin bir Epik olduğunu öğrenmiştik. En büyük süpriz ise Prof un taraf değiştirmesi olmuştu.
Bu kitabımız ise, Cody, Abraham, Mizzy, Megan ve metaforlar konusunda hala berbet olan Çelikkatilimiz; Knighthawk fabrikasını yani Eğiklerden silahlar yapıp satan fabrikayı soymaya kalkışmalarıyla başlıyor. Knighthawk saldırısı ardından Prof un neler yaptığıyla ilgili bilgiler edinen grubumuz düşüyor yollara. Bu arada Meganın ikinci kitapta korkularıyla yüzleşip, karanlık tarafı alt etmesi ile grubun Prof u karanlıktan döndürme umutları artıyor. Bunun nasıl olduğuna dair, metafor özürlü Davidin bir çok teorisi var elbette. Artık bir amaçları var ama ortada dolaşan binlerce soru işaretinin arasında sağlam bir plan yapmak bir hayli zor. Gerçi David bildiğimiz üzere anlık kararlarla defalarca başını derde sokmuştu. Bu kitapta da çokta farklı değil. Çok fazla şey anlatmak istemiyorum.Çünkü ben bir kitap hakkında fazla bilgi edindiğimde okumakta zorlanıyorum. O yüzden kısa kesiyorum.

Kitapta farklı Epiklerle tanışıyoruz ve Meganın alternatif evrenlerle bağı hakkında ilginç bilgiler ediniyoruz. Beni rahatsız eden tek şey Calamity nin dünyaya geliş nedeniydi.Fazla uyduruktu ve kurguya oturmamış gibi hissettim. Şimdi diceksiniz, özel yetenekleri olan insanların dünyasında bitek bu mu seni rahatsız etti? diye. Bilmiyorum fazla mı basitti yoksa daha basit bir nedeni mi olmalıydı, emin değilim.

Benden bu kadar.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...