15 Ağustos 2015 Cumartesi

Kızıl Yükseliş - Pierce Brown





Kızıl Yükselişi bitirdim. Bu sene okuduğum en çarpıcı kitaplardan biriydi.Bir çok kişi tarafından  Açlık Oyunlarına benzetilse de, bence tek benzerlik alt kesimden bir isyancının sisteme kafa tutmasıydı. Açlık Oyunlarına bayılan biri olarak bu kitaba aşık oldum. :) Hele o çatlak yan karakterler yok mu. Okuyunca anlayacaksınız.

Gelelim kitabın konusuna;
Her distopya dünyasında olduğu gibi, bu kitapta da kast sistemi var. En alt tabakada olan Kızıllar yüzlıllar önce Marsa öncüler olarak yollanmış.Yer altında yaşıyorlar. Görevleri yer altındaki madenlerden Mars yüzeyinin yaşamaya uygun hale getirilmesi için gerekli gazı çıkarmak.Böylece Dünyadaki tüm insanlar Marsa taşınacak ve çabalarından dolayı Kızıllara müteşekkir kalacaklar. Uppsss! En azından Kızıllar öyle zannediyor.

Darrow 16 yaşında bir Kızıl. Öyle sıradan bir Kızılda değil. O bir CehennemDalgıcı. Yani madenlerde çok tehlikeli şartlar altında çalışıyor. Zor bir yaşantısı olsada halinden memnun. Ancak karısı Eo, bu sistemin yanlış olduğunu, kendilerinden birşeyler gizlendiğini ve sistemin en üstünde olup yönetim  elinde olan Altınların güvenilmez olduğunu düşünüyor.

Birşeylerin ters gidip Eo nun idam edilmesinin ardından Darrow dayanamayıp idam edilmesini gerektirsede eşinin cesedini indirip gömüyor ve kendisi de idam ediliyor. Gözlerini açtığında kendilerine Ares in Oğulları diyen bir isyan grubunun içinde buluyor kendini.Öğrendiği gerçekler kanını donduruyor.
İntikam ateşi o kadar taze ki, herşeyi göze alıp onlara katılıyor.


Ardından kendini sahte bir geçmiş ve yeniden yapılandırılmış bir vucutla Altınların çocuklarının girmek için birbiriyle yarıştığı Enstitü ye girmeye çalışırken buluyor. Elbette giriyor.Sonrası mı? Açlık Oyunlarını aratmayacak uzun bir sınav.




Mükemmeldi.Karakterlere bayıldım. Kurgu gerçekten güzeldi.Beni defalarca şaşırttı. Özellikle Apollon u böyle oyuna getirmelerine bayıldım. Çakal ın ikinci kitapta ortaya çıkacağını düşünmüştüm bu da beni şaşırttı. Oyundaki taktiksel hareketlere bayıldım. Altın Oğul kitabını merakla bekliyorum.





1 yorum:

  1. Sizde fark ettiniz mi bilmem ama Kızıl Yükseliş'in her kelimesinde bir gerçeklik yatıyordu...

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...