14 Şubat 2015 Cumartesi

(Study #1) Zehir Ustası - Maria V. Synder






Ixia da askeri darbe yapıldığından beri yıllar geçti.Artık ülkeyi komutan ve her yerleşim bölgesinin başındaki generaller yönetiyor.Yeni yönetmeliğe göre kasti olsun veya olmasın, birini öldürmenin cezası ölümdür.

 

Adım Yelena.Ondokuz yaşındayım. Bir yıldır hapishanede idam edileceğim günü bekliyorum.Çünkü birini öldürdüm ve bunu kasti olarak, isteyerek yaptım. ''İşte o gün geldi artık'' derken komutanın danışmanı Valek'ten beklenmedik bir teklif aldım.Yaşamak istiyorsam, komutanın çeşnicibaşı olmam isteniyor.Elbette kabul ettim.İşlerin bu kadar karışacağını nereden bilebilirdim ki!

Valek kaçmamam için bana bir zehir içirdi.Her sabah panzehir almak zorundayım. Bu sırada sürekli zehirler üzerinde eğitim görüyorum ve komutanın yemeklerini kontrol edip temiz olduğuna kannat getirmek için eğitiliyorum.

İnsanlara güvenmemeyi çok acı bir şekilde öğrendim.Yine de kaledeki bazı çalışanlara gerçekten güvenmek istiyorum.




Ölmemek için panzehiri düzenli olarak almam yeterli değil. Çünkü ölmemi isteyen büyücüler var. Ah bir de unutmadan; öldürdüğüm kişinin bir generalin oğlu olduğunu söylemişmiydim? Babası, oğlunu öldürdüğüm için pekte mutlu olmadı. Çeşnici olarak hala hayatta olmamdan ise hiç memnun değil. Dolayısıyla ölüm çevremde kol geziyor.



Müthişşşş bir kitap.Bayıldım. O kadar sürükleyici ve tempolu ki, bazı bölümlerin ardından kitaba ara verip hazmetmem, olayları sindirmem gerekti. Yelenanın yaşadıkları, buna rağmen her an pes  edecek gibi dursada hayatta kalma çabaları, zekası, Valek in kurnazlıkları, Güç İkilisinin yakınlıkları... Daha ne olsun ki!

Yelena nın düşmanlarının rahat bir şekilde ona ulaşabiliyor olmasını sevdim.Düşmanların bitmeyen çabaları, Yelena nın sorunlardan öyle kolayca kurtulamaması felan bayağı gerçekçi bir durumdu. Çok fazla konuşmak istemiyorum çünkü spoiler verme ihtimalim var. 
İkinci kitaba başlamadan önce Marslı yı okuyacağım inş.

Bir sonraki yazımda görüşürüz.




 Arka Kapak;

Celladına âşık olsan, hapisten kaçar mıydın?

Hızlı bir ölüm mü isterdin, yoksa yavaş yavaş öldüren bir zehir mi içerdin?

Yelena idam edilmek üzereyken sıradışı bir teklif alır: Ixia'nın yeni komutanı Ambrose'un çeşnicisi olmayı kabul ederse, hapisten kurtulup en güzel yemekleri yiyecek ve sarayda yaşayacaktır. Ama komutanın en güvendiği adamı Valek, Yelena'ya Kelebek Tozu adında bir zehir içirir. Böylece Yelena Valek'ten her gün panzehir almak zorunda kalır yoksa onu acılı bir son beklemektedir. Kaçsa da, kalsan da ölüm hep arkasındadır.

Yelena her gün zehir konusunda eğitimler alır ve giderek uzmanlaşır; sarayda dostlar bile edinmeye başlamıştır. Fakat bu kez de yetimhanedeki korkunç geçmişi Yelena'nın peşini bırakmaz. Çok geçmeden, yeni askeri yönetime isyan edip eski krallığı savunan isyancılar ve görüldüğü yerde vurulması emredilen büyücüler de, Yelena'nın düşmanları arasına katılır.

Zehir Ustası, Maria Snyder'ın sürükleyici, özgün ve ayrıntılarıyla büyüleyen fantastik üçlemesinin ilk kitabı.

"Her gün ölümün kıyısında yaşayan bir kadına ilgi çekici bir bakış. Yazarın öykü anlatma yeteneği kariyerinin fantastik roman janrına büyük katkılar sağlayacağının göstergesi."
Library Journal

"Okuduktan sonra okuyucularına hayal kurduran ender kitaplardan biri."
Publisher's Weekly

"Yazarın etkileyici ilk romanı Zehir Ustası ilginç fantastik bir dünyada, macera ve gerilimi harmanlıyor."
Locus

 Zehir Ustası - Maria V. Synder
Çevirmen: Deniz Başkaya
Sayfa Sayısı: 378
Yayınevi: DEX 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...