29 Ocak 2015 Perşembe

On Küçük Nefes - K. A. Tucker




Konumuz bilindik. Yaşadıklarıyla baş edemeyip geçmişinden kaçan iki insan.
Kacey; dört yıldan beri neredeyse her gece çığlıklarla uyanıyor. Her seferinde annesi, babası, en yakın arkadaşı ve erkek arkadaşıyla geçirdiği trafik kazasını tekrar ve tekrar yaşıyor. Her defasında arabanın içine sıkışmış halde yanındakilere sesleniyor. Her defasında annesinin son nefesini verişini izliyor. Ailesinden geriye kalan tek şey kardeşi Olive.



Kazanın ardından teyzesi ve eniştesiyle kalmaya başladıktan bir kaç sene sonra eniştesi Olive e sarkıntılık edince, Kacey kardeşini de alıp bambaşka bir şehre kaçar. Miami...
Bir ev bulurlar ve hemen yerleşirler. Yeni bir şehir, yeni bir hayat demek ve yepyeni imkanlar. Bir de sabahın altısında rock müzik açan komşusu olmasa... Ve hayır. Yanlış tahmin. Yan komşusu ilerde kalbini çalacak yakışıklı çocuk değil.

Trent ise bambaşka bir mevzu. Pek bahsetmek istemiyordu. Zaten kısacık bir kitap. Olaylar klasik bir şekilde başlıyor. Ama çok farklı bir şekilde ilerliyor.



Ufak miktarda spoiler içerir. Ama korkmayın. Sürprizi bozmamaya çalıştım. :)

 Konu olarak geçmişinden kurtulamamış iki kişinin  sorunlarla baş etme çabası ile ilgili klasik bir kitap. Tabii finale doğru patlattığı bomba ile farkını ortaya koyuyor. ^^


Fırtına nın saldırıya uğradiğı gecenin ardından Trent ve Kacey nin yaptığı konuşma sonrası ben final öncesi patlak verecek olayı tahmin ettim. Kitabı sıradan -yaralı iki insanın yakınlaşıp sorunları birlikte aştığı- kitaplardan farklı kılan da bu zaten. Her ne kadar patlak verecek olan olayı çok öncesinden tahmin etmiş olsam bile, Kacey nin gerçekleri öğrendiğinde yaşadığı şoku iliklerimde hissettim.


Kitap hoşlandığım şeylerden biri ise ufak meselelerle beni şaşırtması. Misal Kaceynin rock müzikle uyanması sonucunda tanışması muhtemel kişinin erkek karakter olmasını beklemiştim. Bu durum neredeyse klişeleşmiş bir hale geldi. Bunun farklı bir şekilde sonuçlanmasını sevdim.

Ayrıca o çatlak doktora bayıldııımmmm. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...