18 Eylül 2014 Perşembe

(Melez Sözleşmeleri #1) Melez - Jennifer L. Armentrout





Çokta yabancı olmadığımız ama farklı bir dünya.
Hematoi irkı elit kesim olan safkanlar ve safkan - insan birlikteliğinden doğan melezlerden oluşuyor.Melezler hiçbir şekilde safkanlara zarar veremez(vermemeli). Safkanlar hava-ateş-su-toprak elementlerinden yalnızca birine hükmedebilirken, melezler iyi bir eğitimle hepsine hükmedebiliyor. Birde nihayi düşmanları iblisler var tabii. Bir safkanı iblise dönüştürmek, ölüm makinasına dönüştürmek kolay. Bir melezi dönüştürmek münkün değil? Belkide mümkün...
Alex(ndra) bir Melez. Annesi bir safkan ve hiç görmediği babası bir insan. Akitte eğitim görüyor ve birçoğundan daha başarılı. Aynı zamanda tam bir haylaz öğrenci. (okulun su basmasına sebep olan küçük haylazlıklar yapıyor). En büyük isteği iblis avcısı olmak.
Akitten ayrılalı üç yıl geçti. Annesi Alexi Akitten aldı ve hiç bir açıklama yapmadan insan topluluğuna karıştılar.Üç yıl sonra iblis saldırısı sonucu annesi öldü.Alex i son anda aiden kurtardı. Artık Akite dönme vakti.
Artık Akitin müdürü olan dayısı Alexi pekte sıcak karşılamıyor.Alex'in derslerde çok geri kaldığını ve üvey babasının yanında kalmasını istiyor, melez bir köle olarak. Alex bunu yapmaktansa ölmeyi tercih eder. Peki ya okuldakilerin seviyesine erişirse... 

Alexten saklanan sırlar öyle pekte küçük değil. Kendisinin tam olarak ne olduğunu öğrenmesi işleri iyice karıştırıyor. Peki ya sevdiklerini öldürmek zorunda kalacağını bilmesi....


Dikkat bu yorum bol miktarda spoiler içermesede, kitabın gidişhatına dair tahminler içermektedir. Eğer seriyi okumadıysanız ve okumaya niyetliyseniz bu cümleden sonrasını es geçiniz. :P

Sanırım çok uzun bir tanıtım oldu. Çok fazla bilgi vermek istemedim ama biraz ipin ucunu kaçırdım sanırım. Konu ve karakterler bana tamamıyla Vampir Akademisini hatırlattı. Zeki, kurnaz, haylaz bir karakter, okuldan uzakta geçen seneler, dönüşün ardından özel eğitim seansları, aşık olduğu kişiden ders alması felan aynı.

Kitabın yarısındayken ki teorilerim;
Tahminlerime gelecek olursam (henüz kahinle yeni konuştu-kitabın ortalarındayım) bence Alex in annesi olmedi iblise dönüştü. Kahinin  Alex e söylediklerine dayanarak düşünüyorum ki, Aiden un kardeşi ve Alex yakınlasacaklar ailelerini kaybettikleri için. Bu bir mecburi yaklaşım olacak ve Alex bi şekilde zarar görecek. Hatta daha yüksekten atıyorum ve diyorum ki Alex bir Apollyon olabilir. Çünkü iblis tarafından ısırıldığında iblis şaşırmıştı.

Kitap bitti.
Teorilerin üçte ikisi doğru çıktı.Alex bir Apollyon ve annesi iblise dönüşmüş. ama mecburi yakınlaşma Aiden in kardeşiyle değil Sethle oldu. Seriye devam...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...