18 Temmuz 2014 Cuma

Kocan Kadar Konuş - Şebnem Burcuoğlu



Türk kızlarının genlerine kodlanmıştır ; evlilik. Doğarsın, büyürsün, okursun, iş sahibi olursun yine de kaliteni belirleyen evli olup olmadığındır.

 -------------
(Tanıtım Bülteninden);
"Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun. Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır, bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat benim anneannem.

Sözün özü, kocan varsa varsın, yoksa da geçmiş olsun. Hele ki bir de 30'una gelip de bekâr kaldıysan bu dünyada yatacak yerin yok!"

Evli misin?
Ya nişanlı?
Sevgilin var mı?
O da mı yok!
Yaş kaç?
Hmm. Anlaşıldı.

Sen en iyisi bu kitabı bir oku. Yalnız değilsin Türk kızı! Senden çok var -ay bunu da yanlış anlayıp trip atarsın sen şimdi. Yok, öyle demek istemedik. Ailen, çevren, eşin-dostun-arkadaşınkankan, hepsi evlilik lafı ediyor değil mi? Ama zor iş.

Koca bulmak ÇOK zor iş arkadaş…
-------------


Aslında kitap için bir tanıtım yazısı hazırladım ama yazma gereği duymuyorum.Çünkü konu gayet güzel anlatılmış yukarda.Karakterlerin iç konuşmaları sevmişimdir hep.Okurken çok eğlendim.Ama sanki çok hızlı bi son oldu.Birşeyler eksik kaldı sanki.

Spoiler Uyarısı;
Sinan la bu kadar çabuk kopmaları ve kızımızın yaptığı açıklama bana göre yetersizdi.Beni tatmin etmedi.Pekala alternatif sonlar aklıma gelmiyor değil :P

Puanlama 4

3 yorum:

  1. aynen iç konuşmalar benimde çok hoşuma gidiyor kitaplarda çok severek okuyorum nedense sebebini bilmediğim şekilde zevk verir bana. ayrıca yorum gayet güzel bende geçenlerde arkadaş hediye etti kitabı bana o vesile ile okudum eğlenceli .ok güzeldi hastanede çok gülesim geldi kemoterapide ama ne edim kendimi biraz tuttum :D

    YanıtlaSil
  2. ama dediğin gibi sonu hiç hoşuma gitmedi tek eksik oydu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın. Çabuk bitsin diye yazılmış sanki bu son

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...