9 Ekim 2013 Çarşamba

(Uyumsuz #1) Uyumsuz - Veronica Roht (kitapyurdu.com alışverişi)




2013 Okuma Etkinliği çerçevesinde doğum yılınızda doğup yada ölen herhangi bir yazarın kitabı kategorisi için kitap bulmada bir hayli zorlandım. 88 doğumluyum.İlk ay pek üzerinde durmadım ama son ay gelince paçalarım tutuştu :) Aslında adını çok duyduğum bir kitabın yazarının 88 doğumlu olduğunu öğrenince çok sevindim. Uyumsuz kitabının yazarı Veronica Roht benimle aynı yaştaymış meğer :) İnternetten sipariş vereyim dedim, demez olaydım :( Çok yaygın bir site olduğu varsayımıyla kitapyurdu.com a sipariş verdim. Ben böyle bir rezillik görmedim arkadaş. Ben kolay kolay sinirlenmem ama bu site beni bile zorladı. Bir kitap siparişi için 1 hafta uğraştım ve 5-6 kere siparişi yenilemem gerekti. Tamam kayıt olurken yapmış olabileceğim hataları bir kenara bırakırsak, iletişim başlı başına bir sorun. Kitap siparişi verdiğinizde, sizi telefonla arayıp siparişi onaylıyorlar. Aradılar ve size ulaşamadılar, hemen mail geliyor size ulaşamıyoruz diye.Sorun şu ki, onlara ulaşabileceğiniz ne bir telefon var, ne de mail adresi. Twitterdan yazdım defalarca cevap gelmedi. Sitede bulduğum bir numarayı aradım açan olmadı.Beni arayan numarayı aradım defalarca, ya meşgul yada çalıyor telefon meşgule veriyorlar. Bildiğiniz işgenceydi. Sonunda dün kitap elime ulaştı ve gece 3.30 a kadar uyumayıp okudum.


Bu kadar hayıflanmanın ardından kitabımızın konusuna geçelim.

 Beatrice; Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik olarak beş topluluk arasında Fedakarlıkta doğup büyümüştür. Fedakarlıktaysanız; kendinizden çok diğer insanları düşünmelisiniz.Ancak Beatrice kendinde bu erdemlerin yer aldığından pekde emin değildir. Artık onaltı yaşındadır ve bir seçim yapması gerekir. Seçim öncesi girdiği sınav sonucu bir hayli şaşırtıcıdır. Beatrice bir UYUMSUZdur ve bunu herkesten saklaması çok önemlidir. Ancak dahada şaşırtıcı olan, yapacağı seçimdir. Çocuklar on altı yaşında istedikleri topluluğu seçebilirler ancak, doğduğu topluluk dışında bir seçim yapmak demek; ailesinden ve tanıdıklarından ayrılmak demek. Beatrice yaptığı seçimin ardından zorlu bir hayata atılır.Burada bir çok şey onun için yenidir.


Yeni bir yaşam, yeni arkadaşlar, yeni bir aşk, zorluklar, geçilmesi gereken sınavlar, aşılması gereken engeller... Herşey bir yana Uyumsuz nedir, neden uyumsuz olanlar tehlikededir, öncelikle bunların cevabını bulmalıdır.


Konu itibari ile Uyumsuz; Açlık oyunlarına fazlasıyla benziyor. 506 sayfa olmasına rağmen bir oturuşta okudum.Seçimlerinizden pişman olmak yerine, elinizdekilerin kıymetini bilmeyi deneyin.Zevle okuyacağınız bir kitap. Tavsiye olunur.

Kitap için diyorum ki, En Zayıf Noktanız, Belkide En Güçlü Yanınızdır.




6 yorum:

  1. kitabı okudum vede sana katılıyorum :D açlık oyunları ve harry potter karışımı olmuş hatta. seçim günü bana seçmen şapkayı hatırlattı. harry grifondor u cesur vede kendi istediği için seçmişti :D beatrice de aynı :D yanlız yazarın 88 li olduğuna dikkat etmemişim o.O velhasıl kitabı bende beğendim hatta martta filmi geliyomuş sabırsızlıkla bekliyorum :D ikinci kitabı henüz okumak nasip olmadı olur bigün inşallah :D bide bişi sormak istiyorum :D uyumsuzun sonu açlık oyunları kitabının sonuna benzemiyor mu 13. mıntıka gibi yani :D şimdi okumayan için spo gibi olmasın ama :D neyse sustum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında açlık oyunlarının ikinci kitabının sonuna daha çok benziyor, bu kitabın sonu. Yani ateşi yakalamak kitabına :)

      Sil
    2. yazarken aklıma gelmedi yazamadım 2. kitap diye :D ama onu demek istemiştim evet :D

      Sil
  2. hımm ben hiçbirinini okumadığım için bana spo olmadı :D birde güzel anlatmışsın ki okuyasım geldi ama ben bu tarz okuyamıyorum nedense boş vakit geçiriyorum hissine kapılıyorum malesef.ama sen beğenmişsen güzeldir yorumuna sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası bu kitap sana çok fazla bir bilgi sağlamaz ancak anlatım bakımından çok akıcı.Yazmayı sevenler için çok iyi bir örnek. Birde birinci tekil şahıs olarak anlatılması, duygu ve düşüncelerin nasıl ifade edildiğine, nasıl bastırıldığına dair örnekler veriyor. Ben kitap karakterlerinide gerçek insan olarak değerlerndiririm.Dolayısıyla başkasının bakış açısıyla bakmaya yardımcı oluyor.Yani çok büyük bir kayıp sayılmaz :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...