26 Eylül 2013 Perşembe

Yeşil Yol - Stephen King


Bu kitabı 2013 Okuma Etkinliği için;10 puan: Okuduğu kitabın adında bir renk olanlara kategorisi adına okudum.



Paul; hapishanede idam cezası alıp, elektrikli sandalyeye oturacağı günü bekliyen mahkumların bulunduğu E Bloğundan sorumludur.Buradaki görevliler mahkumlardan sorumlu olmakla birlikte, mahkumların infazı ilede sorumludurlar.Koğuşlardan infaz alanına giden koridor yeşil olduğu için bu yola görevliler Yeşil Yol adını verir.
İşler John Ceffey nin; iki küçük kızı öldürme suçuyla e Bloğuna gelmesiyle değişir.John öyle iri yarı bir adamdır ki, görevlileri ilk görüşte ürkütür.Ancak bu cüssesinin aksine, uysal ve guygusal biridir.Paul, Coffeyi tanıdıkça onun infaz edilmeyi hak edecek bir suç işleyebileceğinden şüphe duyar.Tabi Paulun bu kanıya varmasını sağlayan sebeplerden biride, John un doğaüstü yetenekleridir.


Paul bu kitabı, yaşlanıp huzur evinde kaldığı dönemde yazıyor.Bu sebeple Paulun geçmişe gidip gelişlerini izliyoruz.Ancak arada hiçbir kopukluk olmuyor, kafa karıştırmıyor.


Kitap aksiyon dolu bir kitap değil.Ancak kendisini oktmayı iyi biliyor.Daha önce Stephen King'in iki kitabını okumuştum. Biri ''Cep'' kitabıydı ve gerçekten beğenmiştim.''Ruhlar Dükkanı'' ise türünün hakkını vermiş ve beni gerim gerim germişti ve bir hayli yorulmuştum.
Bu kita ise Stephen King'in alışılmış korku romanlarının aksine daha yumuşak bir kitap.Ben Beğendim



4 veriyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...