1 Ağustos 2013 Perşembe

Tyrann - Isaac Asimov





Bu kitabı Okuma Şenliği 2013 etkinliği kapsamında ,
20 puan: Esas mesleği yazarlık olmayan bir kişinin yazdığı bir kitabı okuyanlara kategorisi için okudum.240 sayfa.
Columbia Üniversitesi'nden 1939'da mezun oldu ve kimya dalında doktorasını aynı üniversiteden aldı. Daha sonra Boston Üniversitesi'ne geçti. Burada 1979'da profesör oldu.






Büyük bir felaket sonrası dünyadaki herşey yok olmuştur.Dünyada yaşamını sürdüremeyen insanlık, uzaya el atar ve yaşamaya müsait gezegenler bulur.Aradan geçen uzun yıllar, göç edilen gezegenlerin sayısınında artış ve her gezegende kurulan hükümdarlıkları getirir.Tyrann, bir çok gezegen ve hükümdarlığı bünyesine toplamış bir halktır.

Biron, Widemos Rancher'ının tek oğludur.Dünyada özenle inşa edilen bir okulda eğitim almaktadır.Mezun olmasına bir kaç gün kala gece odasında radyoaktif bir bombanın varlığını öğrenerek uyanır.Hayatını kurtaran adam, babasının Tyrann a karşı isyan başlattığı iddası ile tutuklanıp idam edildiğini söyler ve Widemos un varisi olarak haklarının kendisine verilmesi için onu Henrik e yollar. Henrik, Tyrann a bağlı bir hükümdardır ama kurallar gereği varise hakkı verilmelidir. Zorlu yollarla Henrik'e gelen Biron, burada hükümdarın kızı ve çatlak kuzeni ile tanışır.İşler sarpa sarınca üçü birlikte  bi Tyrann gemisi ile kaçarlar.aradıkları şey ise nerede olduğunu dahi bilmedikleri, Tyrann a karşı isyan hazırlığı yapılan bir gezegendir. 

Aslında ne isler göründüğü gibidir, ne de Biron göründüğü kadar saf...


Aslında çok sevdiğim bir film olan Ben Robotun , Isaac Asimovun kitabından uyarlandığını öğrenmemle başladı herşey.İsim bana tanıdık gelince, hemen telefonumdaki java kitaplara göz attım ve Tyrann la karşılaştım hemen okumaya başladım.

Cidden süper bir kitap.Sürükleyici ve doyurucu bir bilim kurgu kitabı.Hayalgüzünüzü bir miktar zorlamanız gerekebilir ama emin olun buna değecektir :)



bu kitaba 5 üzerinden 5 veririm :)
 

1 yorum:

  1. Bu benim de okunacak kitaplarım arasında rafta bekliyor okunmayı. Beğendiğine sevindim.

    Bloguma bir yorum bırakmışsın, görüyorum ama Okuma Şenliği için o kadar çok yorum bırakıldı ki sanırım o yayın daha fazla yorum kabul etmiyor. Sorunun yanıtı da etkinlik devam eden elbette kitapları değiştirebilirsin. Sevgiler & keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...