10 Temmuz 2013 Çarşamba

Sherlock Holmes Kızıl Dosya - Arthur Conan Doyle

Yine asayra ile beraber okuduğum bir kitap; (asayranın yorumu içn tık tık)



Bu ilk kitapta, Watson ve Holmes'in nasıl tanıştığını ve ev arkadaşı olma sürecini öğreniyoruz.

Watson  ev arkadaşının ne işle meşgul olduğunu merak etsede, sormaz.Sonuçta Holmes'ten bahsediyoruz.-Vereceği tepkiler belirsiz, çatlak bir ev arkadaşı- Birgün Holmes duruma açıklık getirir;

''Benim adım Sherlock Holmes.Benim işim başkalarının bilmediklerini bilmektir.'' 

--------------
Birbirinden pekte hoşlanmayan iki komiser, Holmesten yardım istemeye gelir. Kullanılmayan evlerden birinde gece bekçileri bir ceset bulurlar. Ceset iyi giyimli birine aittir.Etrafta kan olmasına karşın cesette hiçbir yara izine raslanmamıştır.
İp uçları ise şunlardır; iyi giyimli bir ceset, duvara kanla yazılmış bir yazı, bir evlilik yüzüğü ve kan izleri.

Holmes davaya oda arkadaşı Watson'uda dahil eder.İki komser farklı ip uçları peşinde dolanadursun, Holmes işin aslını çoktan öğrenmiştir. Lakin suçlu bulununca tüm alkış bu iki komsere gideceğini bildiğinden, komserlerin yanlış yolda ilerlemesine sessiz kalıp eğlenmesine bakar.


Kitap akıcı bir usluba sahip.Sherlock Holmesin iki filminide izlediğimden olayları gözümde canlandırmak kolay oldu.Kitap iki bölümden oluşuyor. İkinci bölüm apayrı bir hikaye sanmıştım ama aslında olaylara açıklık getiriliyor ikinci bölümde. Ben çok eğlendim kitabı okurken.Tavsiye ederim.



Holmese benden 5 üzerinden 5 diyorum :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...