25 Temmuz 2013 Perşembe

Peçeli Kiracı Sherlock Holmes - Arthur Conan Doyle








Sonunda kitabı bitirebildim. Bu kitabı Okuma Şenliği 2013 etkinliği kapsamında 5 puan: Genel kural en az 200 sayfalık kitap okumak olsa da 150 sayfadan kısa bir kitap okuyanlara kategorisi için okudum. 149 sayfa.

Kitabımız Sherlock Holmesin kendi ağzından, başından geçen altı tane olayı farklı başlıklar altında toplamış.


Benzi Atmış Asker
Afrikada beraber askerlik yapan iki arkadaşdan birinin diğerinden haber alamamasının ardından, evine kadar gitmesi ve onu göremeyince arkadaşının babasından şüphelenmesiyle olaya holmesi dahil etmesini konu alıyor.

Emekli Boyacı
Kendinden bir hayli küçük bir bayanla evlenen yaşlı ve zengin birinin, tüm birikimlerini alıp bir doktorla kaçtığını iddaa ettiği karısını bulması için Holmese gelmesiyle başlıyor olay.

Peçeli Kiracı
Eskiden sirklerde vahşi hayvan terbiyecisi olan bir kadının trajik bir olay yaşamasından yıllar sonra, meselenin içyüzünü öğreniyoruz.


Üç Cumbalı Ev
Oğlu ölen bir kadının, Holmese gelip birilerinin evini yüksek meblağalara satın almak istediğini ve bundan şüphelendiğini söylemesiyle dedektifimiz kolları sıvıyor.

Shoscombe Old Place
Bölüm , Shoscombe Old Place isimli bir evde yaşayan zengin bir kadının beleşçi olarak yanında yaşayan erkek kardeşi ve atyarışları ile ilgili.


Aslan Yelesi
Holmesin emekliliğin ardından taşındığı yerde kapısına kadar gelen bir ölümle ilgili.



Kısa hikayelerden oluşan çerezlik bir kitap.Pekala seyahet sırasıda kolaylıkla size yoldaş olabilir.Lakin olaylar çok kısa sürdüğü için pek bağımlılık yapmıyor.


Bu yüzden 5 üzerinden 3 veriyorum



3 yorum:

  1. hımm bakalım bende bir süre sherlock a ara vereceğim bir kaç güzel edebi kitap okumak istiyorum nedense bu ara klasikleşmiş şeyleri okumak istiyor cnm od u okuyorum kürk mantolu madonnayı sonra da tutunamayanlar inş....

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar canım,
    Bloğunu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da beklerim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm....:))

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Bende bloğunuzu yeni keşfettim. Sizi hemen izlemeye aldım :)))
    Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Görüşebilmek dileğiyle,
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...