5 Mayıs 2013 Pazar

(Ölümcül Oyuncaklar #1) Kemikler Şehri - Cassandra Clare


İlk kitabı bitirmis bulunuyorum.
Konusu;
Clary; daha doğmadan babasını kaybetmis, resim yapma konusunda kendini annesi kadar yetenekli bulmayan 15 yasında bi kızdır.En yakın arkadası Simon ile bir gün bir gece klubüne giderler ve kızımız orada bir cinayete tanık olur.İşin garip tarafı bu olayın içinde olan kisileri  ondan baska kimse görmemistir. Cinayeti isleyenler iblis avcıları olduklarından ve görevlerinin insanları korumak olduğundan bahsederler ama Clary nin onları görüyor olması da sıradısıdır. o gece orada, aslında dünyanın hiçte göründüğü gibi bir yer olmadığını öğrenir.

Her ne kadar inanmak istemesede artık dünyaya farklı bi gözle bakar ve istemediği seyler görüür. Annesi ile kavga ettiği bir aksam dısarda iken kızımızı annesi arar ve asla eve gelmemesini söyler, arkadan gelen saldırı seslerini duyan kızımız kosarak eve gider annesi evde yoktur ve her taraf dağılmıstı. O sırada üzerine bir canavar saldırır.Kızımızı kurtaran ise gece klübündeki iblis avcısından başkası değildir.

Böylece kızımız bu yeni dünyanın kapısını aralamıs olur. Aslında hiç alakası olmadığını düsündüğü bu dünyanın parçası olduğunu öğenmesi kısa zaman alacaktır.Ardından annesini aramaya baslar.



Çeviriyi hiç beğenmedim açıkçası bazı konusmalarda kim kiminle konusuyo anlamak çok zor. Konu geçislerini ayırmamışlar birbirinden, okurken bir bakıyorsun üstteki paragaftan tamamen farklı bi konuyu anlatıyo,

Ayrıca kızı çok pasif göstermişler. Olabilir ama anlatımı beğenmedim. Her ne kadar sıradan gibi görüksede, insan baş karakterin sıkıntılı bir anında yada sevdiği biri zarar görmek üzere iken doğaüstü yeteneklerini farketmesini bekliyo :p
Sanırım okuduğum son 10 kitap basrolun kendi ağzından anlatıyordu bu ise dısardan birinin gözü ile anlatıyo belki bu yüzden içime sinmemiş  olabilir.Karakterin kendi gözünden anlatılması daha hoş oluyo bence.Karakterin duygularını anlamak açısından çok önemli.Üçüncü şahıs tarafından anlatılınca tüm karakterlere uzak kalıyo insan.



Bir not vermem gerekse 5 üzerinden 3 veririm :)


8 yorum:

  1. Yabancı yazarlarin kitaplarını okumuslugum yoktur açlık oyunları serisi hariç, o da bi arkadasimin beraber okuyalım demesiyle okumuş bulundugum bir seriydi, konusu ilgincmis :)

    YanıtlaSil
  2. Açlık oyunları benim favorim gerçekten çok güzel bi seriydi :) Bu seri çok daha baska.Açıkçası bi seçim yapmam istense gözlerim kapalı Açlık Oyunlarını seçerim :)

    YanıtlaSil
  3. O zaman bu seriyi okumayayim ben :) diğer kitap eleştirilerine bakarim artık :) zamanım olsa yine de bakmak isterdim gerçi ama öncelikli okunması gereken bi çok kitap var :)

    YanıtlaSil
  4. İyi yaparsın canım okumamakla çok fazla bişey kaybetmiş sayımazsın :)

    YanıtlaSil
  5. filmi taa ağustosta çıkacak. 3 fragmanı çıktı bile. efektler hoş görünüyor. nasıl olacak merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmini bende merakla bekliyorum bakalım kitabın hakkını verebilecek mi? bazen filmler çok noksan kalıyo kitap karşısında

      Sil
    2. aynen katılıyorum bu konuda. harry potter da bariz belliydi eksikler. kitabı okumayan detayı göremezdi.
      Acaba Percy Jackson ve Oimposlular serisini okudnuz mu? Bloguzu gezince bilim kurgu sevdiğinizi gördüm :) Bu dediğim seride Yunan mitolojisinin hikaye hali gençler arasında geçiyor. Çok beğenerek okudum filmide güzeldi. (İlk filmi çıkdı daha. Seri 5 kitaptan oluşuyor.) Belki biraz çocuksu bulursunuz ama yorumunuzu merak ediyorum :D daha doğrusu kaç puan vereceğinizi :D

      Sil
    3. henüz okumadım ama okunacaklar listemde Percy Jackson serisini. Bu yaz okumayı düşünüyorum filmini izledim güzeldi bakalım :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...