3 Mayıs 2013 Cuma

(Gece Evi Serisi) Kristin Cast ve P. C. Cast

Kader - Gece Evi Serisi 9. Kitap










Kristin Cast ve P. C. Cast tarafından yazılmıs olan Gece Evi serisinden bahsedeceğim. Bir parça spoiler içerebilir ancak sadece bas kısmından biraz bahsedeceğim :P








Vampir olmak için isaretlenen ve Gece Evi adı verilen bir okulda eğitim almaya baslayan bir avuç genç hakkında gerçekten ilginç bir seri.
Barsolumuz Zoey, üvey babası ile evlendiğinden beri annesiyle arasındaki iletisim kesintiye uğramıs, aneannesine fazlasıyla bağlıdır. Okulda yine sıradan bir gün yasarken bir gün isaretlenir.İsaretlenme dediğimiz alnında bir hilal dövmesi bulunması anlamına gelir, Ayrıca bu en yakın Gece evine gidip orada 3 yıl eğitim alacak ve eğer bu süreyi atlatabilirse gerçek bir vampir olacaktır.Atlatamazsa ölüm kaçınılmaz bir sondur.

Zoey isaretlenir ve üvey babasının tutumu yüzünden evden kaçıp anneannesinin  lavanta çifliğine gider ve bir kaza sonucu bayıldığında vampirlerin inandığı kisi olan Nyx'i görür ve uyandığında alnındaki hilal dövmesinin içi dolmustur ve bu çok özel bir durumdur.

Gece Evinde dövmesinden dolayı özel ilgi görür ve okulun yüksek rahibesi Neferet, kızımızın akıl hocası olur. Zoey'in eski sevgilisi pesini hala bırakmıyordur ve isin içine birde okulun yakısıklı çocuğu dahil olunca isler çığırından çıkar.

Zoeyin okula gelmesi tüm dengeleri alt üst eder. Karanlık Kızlar ın bası olan ve okulun sımarık kızı olan Afrodit Zoeyden hiç hoslanmaz.Tabiki Zoeye zor anlar yasatır.
Zoey ve arkadasları kim yoluna tas koyduklarından habersizdir.
 Ancak gerçekte kötü olan kim?İsler hiçte göründüğü gibi değildir.
 Nyx'in dediği gibi;

Karanlık her zaman kötülük demek değildir, tıpkı ışığında her zaman iyilik getirmemesi gibi...

------------------------------------------------------------------------

Bu sadece ilk kitap hakkında.Diğer kitapları tek tek tanıtabilirim belkide sadece bu konu ile geçistirebilirim :P 
Seri gerçekten ilginç ve okunası. Böyle vampirli, entirikalı kurgu kitaplarını seviyorsanız okuyun derim









Gece Evi serisi hakkında bir kaç eleştiri yapmak istiyorum;
6. kitaptan sonrakiler biraz sıkmaya başladı :S  Belkide 6dan sonra farklı kişilerin bakış açıları ile anlatıldığı için dikkatimin dağılmasına neden olmuş olabilir :P







Ayrıca, 400 sayfalık kitapta başrol kızın başına gelmeyen kalmıyor buraya kadar herşey normal ama kitabın bitimine 10 -15 sayfa kalana kadar yaşadıklarından ve elde ettiği ip uçlerından hiç bir şey anlamayan baş rolümüz; son 10 -15 sayfada dahi kesilip, bir anda sorunu, çözüm yollarını keşfedip anında hallediyo -ki; bu beni an çok rahatsız eden durum-.







 Sırf bitsin diye okuyordum 6 dan sonrasını,  9. kitabı bitirdim ve meraktan çatlıyorum ama devamı yok elimde malesef ki :S.


Bir not vermem gerekse bu seriye; 5 üzerinden 4 veririm :)

-------------------------------

 

2 yorum:

  1. Kızın son 10-15 sayfada dahi kesilmesi ile ilgili yorumna kesinlikle katılıyorum. Başrol ama olaylardan en son onun haberi oluyor. Erkekler konusunda ise Bella geçti en önde bayrak sallıyor diyebilirim. :D Her kitapta başka birine aşık oluyor ama sonuda birinde karar kıldı şükür. İlk aşkınıda başkasına yamadılar :D gerçi daha bişi yok aralarında ama olacağı kesin bence :D Bu seriye arkadaşım sayesinde lisede başlamıştım. Şimdi ünideyim ama seri hala devam ediyor :D O yüzden bu seriyi ayrı bi severim. :D Ben asıl bu hikayeyi nasıl bitireceğini merak ediyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin 9 kitabını okudum sonu çok merak bırakacak şekilde bitti :) Bilmiyorum 10 kitap ne zaman geçer elime :) cidden kız daldan dala kondu hep

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...